Martin Voznička
+420 606 460 214
info@pmpneu.cz
IČ: 07624743
DIČ: CZ9909215679

Čtyři důvody, proč si jízdou na sjetých pneumatikách říkáte o velké problémy

Čtyři důvody, proč si jízdou na sjetých pneumatikách říkáte o velké problémy

Nečekaná vysoká pokuta  zamává vaším rozpočtem. Policisté vám za jízdu s ojetými pneumatikami mohou udělit pokutu 10 000 Kč a vyslovit zákaz řízení až na 1 rok! 

Pokud jste letos nepřezuli na nové pneumatiky, zkontrolujte si zákonem předepsanou hloubku dezénu. Ta má obrovský vliv na jízdní vlastnosti. Při jízdě na sjetých pneumatikách vás navíc čekají nepříjemnosti se Stanicemi Technické Kontroly i pojišťovnami.

1. Zákaz řízení až na 1 rok a až 10 000 Kč pokuta.
Za sjeté pneumatiky může policie na místě udělit pokutu až 2 000 Kč. Pokud však policista vyhodnotí, že sjetá pneumatika ohrožuje bezpečnost provozu, předá případ Přestupkové komisi. Ta může udělit zákaz řízení na 6-12 měsíců a pokutu 10 000 Kč.

2. Pojišťovna vám může naúčtovat i 1 milion korun
Kterýkoliv řidič, tedy i vy, může někdy bourat a sjetá pneumatika toto riziko výrazně zvyšuje.  Výrazně totiž prodlužuje brzdnou dráhu, což je při nečekané situaci rozhodující. A pojišťovny to dobře vědí. Zaměstnanec pojišťovny vám může snížit plnění spoluúčasti až dvojnásobně. Pokud se navíc stanete viníkem nehody, pojišťovna za vás odmítne zaplatit náhradu škody.  Částka se může vyšplhat i na 1 milion korun.

3. Vyhazov na STK kvůli opotřebeným gumám a špatnému rozměru
Vůz musí každé dva roky projít technickou kontrolou. Nejčastější příčinou jejího zamítnutí jsou špatné rozměry, nebo vzorek pod hranicí minimální tloušťky. Pozor si také dejte i na kombinaci dvou rozdílných modelů na jedné nápravě. V dnešní době si žádný technik nedovolí nechat auto projít STK s takovými pneumatikami.

4. Od 90 km/h hazardujete se svým životem!
Opotřebené letní pneumatiky jsou nebezpečné hlavně za mokra. Jakmile zaprší, nepomůže vám ani pomalé tempo. Vzorek nemá dostatek drážek (a ty které zůstaly, nejsou dostatečně hluboké), aby spolehlivě odváděly vodu z pod pneumatiky a dramaticky se zvyšuje riziko aquaplaningu. Podle nezávislého testu se pneumatikám s nízkým vzorkem navíc prodlužuje brzdná dráha. U letních plášťů až o 18 metrů, u zimních o 14.

Jaká je minimální hloubka dezénu?
U letních plášťů je stanovena minimální hloubka dezénu 1,6 mm. Například značka Continental doporučuje minimální hloubku dezénu 3 mm.

Na zimních pneumatikách je minimální hloubka dezénu 4 mm. Rozdíl mezi sjetými a čerstvými pneumatikami poznáte snadno. Nové gumy mají vzorek vysoký cca 8 mm.

Hloubku dezénu pravidelně kontrolujte, vyplatí se to hned dvakrát. V prvním případě ušetříte, v tom druhém vám pravidelná kontrola může zachránit život.

Pokud ještě nemáte přezuto, rádi vám doporučíme kvalitní pneumatiky vhodné pro váš vůz. Právě ověřené modely totiž dosáhly vynikajících výsledků i při maximálním opotřebení. Ověřené značky jsou zkrátka sázkou na jistotu.