Martin Voznička
+420 606 460 214
info@pmpneu.cz
IČ: 07624743
DIČ: CZ9909215679

BLOG

Když provoz na křižovatce řídí policisté: zopakujte si jejich pokyny

Řízení provozu na křižovatce policistou je dnes spíše výjimečná situace. Pokud ale světelná signalizace nefunguje, nebo dojde k nehodě, nastupují na „místo činu“ právě policisté. Jejich pokyny jsou však pro řidiče mnohdy velkou neznámou, proto jsme pro vás sepsali malé opakování. Přesvědčte se sami, že průjezd křižovatkou, kterou řídí policista, není nic složitého. Chce to…
Více

Jak vybrat zimní pneumatiky aneb nejsou zimní jako zimní

Období povinného zimního obutí je opět tady. Víte, proč je důležité přezout, jak poznat zimní pneumatiky a podle čeho je vybrat? Jsou zimní pneumatiky povinné? Ano, jsou. U nás – v České republice – zákon přesně udává, kdy a za jakých podmínek platí povinnost zimního obutí. Tato povinnost platí od 1. listopadu do 31. března,…
Více

Asymetrické, symetrické nebo směrové pneumatiky, jaký je v nich rozdíl?

Znáte hlavní rozdíly mezi asymetrickým, symetrickým a směrovým dezénem? Pak jste při výběru nového obutí ve značné výhodě. Každý typ konstrukce totiž zásadně ovlivňuje handling, spotřebu paliva i způsob montáže. Proto přinášíme přehled jednotlivých výhod i nevýhod, které by měl znát každý řidič. Symetrická konstrukce dezénu Tyto pneumatiky mají symetrický tvar dezénu v podélné ose. Při…
Více

Hliníkové, nebo plechové disky? Víme, které vítězí v nejdůležitějších disciplínách!

Disky na auto lze vybírat jednoduše podle vzhledu či ceny. Chcete-li zároveň zohlednit i jejich vlastnosti v různých podmínkách, hodí se vědět, jak se hliníkové disky liší od plechových a který materiál splní vaše očekávání. V každém případě si však dejte pozor na nehomologované disky. Z toho důvodu je nejlepší disky vybírat u osvědčených prodejců. Jaké disky vybrat a…
Více

Proč se (ne)vyplatí koupit bourané auto?

Nákup bouraného auta je pro někoho naprosto nemyslitelným krokem. Někdo v této kategorii ale hledá záměrně, protože to může být snadný způsob, jak si pořídit zánovní ojetinu. Nemluvíme tady o opravených autech, ale o takových, která bez příkras jako bouraná skutečně vypadají. Vyplatí se taková koupě? A jaké s sebou nese výhody nebo naopak překážky? Do České…
Více

Čtyři důvody, proč si jízdou na sjetých pneumatikách říkáte o velké problémy

Nečekaná vysoká pokuta  zamává vaším rozpočtem. Policisté vám za jízdu s ojetými pneumatikami mohou udělit pokutu 10 000 Kč a vyslovit zákaz řízení až na 1 rok!  Pokud jste letos nepřezuli na nové pneumatiky, zkontrolujte si zákonem předepsanou hloubku dezénu. Ta má obrovský vliv na jízdní vlastnosti. Při jízdě na sjetých pneumatikách vás navíc čekají nepříjemnosti se Stanicemi Technické…
Více

Kdy je vhodná doba pro výměnu pneumatiky?

Minimální hloubka dezénu u osobních automobilů a motocyklů je 1,6 mm. Úroveň minimální povolené hloubky dezénu signalizují tzv. indikátory opotřebení, což jsou výstupky na dně drážek vysoké 1,6 mm. Pokud se začnou sjíždět i tyto indikátory, je potřeba provést výměnu pneumatik. U zimních pneumatik je povolena minimální hloubka dezénu 4 mm. Na mokré vozovce je…
Více

Doporučené huštění pneumatik

Aby pneumatiky na vozidle správně fungovaly a dlouho vydržely je nutné dodržovat správné huštění na předepsaný tlak. Pneumatiky na stejné nápravě musí mít vždy stejný tlak. Doporučujeme měřit tlak vždy před jízdou kdy ještě nejsou pneumatiky zahřáté. Úbytek tlaku je pro vaše obutí škodlivější než přehuštění. Při ztrátě tlaku o 10 % již dochází ke…
Více

Nové pneumatiky vs. ty z bazaru

Životnost pneumatiky při správném skladování činní 5 let (po této době doporučujeme pneumatiky vyměnit z důvodu únavy materiálu). V případě že pneumatiky skladujeme nesprávně, je životnost pneumatiky nižší a může činit jen 2 roky. Pokud kupujete použitou pneumatiku a neznáte její historii, např. z bazaru nebo vrakovišť, podstupujete riziko, že jsou vnitřní strany pneumatiky poškozeny…
Více

Kdy a proč přezout na zimní pneumatiky

Odborníci doporučují zimní pneumatiky přezout již v období, kdy se vnější teploty pohybují pod +7°C. Největší chybou je čekat s přezutím na zimní pneumatiky až na první sníh. 80% provozu v zimních podmínkách probíhá na nezasněžené vozovce. Kritériem pro přezutí je proto teplota. Je potřeba si uvědomit, že směsi, z níž jsou vyrobeny letní pneumatiky…
Více